Saturday, October 16, 2010

::Kenangan Raya Terindah Part I::

Salam,

Teruja perasaan apabila bersua dgn family kedua :) Terasa ikatan/chemistry sudah terbentuk... jika dlm kimia kita gelar sebagai ikatan kovalen raksasa... kukuh dan utuh..

Dari pagi sehingga petang, fikiran asyik terbang ke Kulai. Asyik memikir tentang keluarga kedua.. :)

Berbekalkan alamat umah pakcik (kami panggil Babaji) aku mula mencari lokasi menggunakan Google Map.. cepat dan pantas.. :)

sekitar jam ~6.45ptg aku memulakan perjalanan dari rumah embah (Batu Pahat) dan sempat singgah bersolat di maghrib di surau (Stesen Minyak di Highway

Sesampai di Kulai.. terus sesat~ mujur Babaji datang menjemput depan McDonald Kulai..

Destinasi Pertama: Umah Babaji..
Pertama kali makan bihung goreng + air oren dalam kuantiti yang sangat banyak.. Bihun goreng 3 kali tambah (total 4 pinggan) + air oren (lebih dari dua kali)..
Memang sedap bihun goreng, menjadikan lebih sedap apabila "penyejuk hati" begitu peka dan mengambil berat dan asyik bertanya soalan "awk, tambah lagi" :)

Pelbagai perkara kami bualkan, bertambah gembira apabila Babaji beritakan akan berbalas kunjungan ke rumah embah keeseokan harinnya. :)


Destinasi Kedua: Umah Abah..
Tidak ku jangka abah sedang tertunggu-tunggu kehadiran aq.. pelbagai perkara kita berbincang.. :) berbual tntg keluarga.. hehe~

to be continued.. :)

No comments: